Tuesday, April 19, 2011

::Kongsi Petang: Manusia ke Binatang??::

Petani rayu hukuman gantung kerana merogol 116 wanita 2011/04/19: BEIJING: Seorang petani merayu di Mahkamah Tinggi di sini selepas dijatuhkan hukuman gantung atas kesalahan merogol 116 wanita. Akhbar China Daily melaporkan seorang lelaki Dai Qingcheng, 46, dijatuhkan hukuman gantung pada Disember lalu atas kesalahan merogol di antara 1993 dan 2009 di wilayah Anhui, timur China. Laporan itu berkata, Dai merayu di Mahkamah Tinggi Rakyat di Anhui, tetapi tidak menyebut bila kes itu akan didengar.Menurut laporan hari ini, Dai menjadikan isteri penduduk yang berpindah ke bandar besar untuk mencari kerja sebagai mangsa. Antara mangsanya termasuk wanita yang baru enam bulan mengandung. – AP

Assalammualaikum korang, petang nie aku nak share berita yang aku bace kat newspaper. Kat atas nie petikan dari akhbar Berita Harian Bertarikh 19/04/2011 yang baru aku bace. Apekah ini semua? Biar benar? Lelaki umur 46 tahun da rogol 116 wanita?? Ish! Nie manusia ke ape? Memang betol2 da gile agaknye orang nie? Ish..x dapat aku nak bayangkan rupenye! Memang patot kene blasah cukup2 lelaki nie! Ish! Sungguh aku terkejot bile terbace td! Nak jadi ape la dunia sekarang nie? Sungguh aku takot bile aku pikirkan balik. Dah la 2, perempuan yang pregnant pon die nak rogol same! Asbestos betol!


Seriously aku sebagai perempuan jadi takot ngan bende-bende macam nie. Ea la, kite sendiri pon x tao ape akan jadi esok luse kan? Ape pon yang penting ade lah kite kena always be careful no matter what. So, kawan2 kt luar sane, especially gurls, please take a good care of ourself. Guys pon hope so, perhatikan same kawan2 gurls kt luar sane 2. Kalau korang ade ape2 yang bole korang gune untuk defend diri korang bile jd something yg x diingini better korang bawak same..contohnye paper spray. The most important is to make sure korang bgtao kat mane korang nak pegi. Maksodnye inform la kat ur parents ke, family ke, kawan2 ke ke mane korang nak pegi sbb at least diorang tao nk carik korang kt mane..ok! ape pon, please be careful k J

4 comments:

cma said...

huhu..bukan binatang dah tu..haiwan..mmg ngeri tul atuk tua ni.....
lisa..jom join ga..cma de tag kamu..sila ke link ye..

http://cmashiema.blogspot.com/2011/04/jom-join-give-away-aimi.html

::Budak Degil:: said...

nasib baik kt negare kite ni tade kan..ish2, nafsu die tu nafsu jenis ape la ye...teruk giler!

Nur Eiman Aleesya said...

cma shiema: baek bos! :)

Nur Eiman Aleesya said...

::Budak Degil:: 2 la psal..nauzubillah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...